Cara Hilangkan Border Line Gambar Di Blogger - REBIZ Info

Rabu, 15 Julai 2015

Cara Hilangkan Border Line Gambar Di Blogger

Terima kasih kerana sudi menjengah sebentar blog ini.

Kali ini saya ingin berkongsi kepada anda cara untuk menghilangkan border line yang terdapat pada gambar yang anda post di blogger.com.

Sebagai contohnya adalah seperti ini...

Sebelum EDIT


Selepas EDIT
Kredit gambar untuk produk Body Spray Therapy & Slimming

Berikut saya kongsikan langkah-langkah yang perlu anda buat..

1) Pergi ke Dashboard

2) Klik butang Template

3) Klik butang Customize


4) Klik butang Advanced



5) Masukkan kod yang saya telah sediakan di bawah gambar ini.


Copy kod di bawah ini dan paste di kotak Add CSS

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,
.BlogList .item-thumbnail img {
  padding: 0 !important;
  border: none !important;
  background: none !important;
  -moz-box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
  -webkit-box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
  box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
}

6) Klik butang Apply To Blog

7) Selesai. Cuba preview gambar yang anda telah post di blog anda.


Untuk lebih mudah faham, saya telah sediakan video tutorial untuk anda praktikkan. Selamat mencuba !



Jika masih tidak berjaya sila hubungi saya yer.

Semoga membantu. Jumpa lagi dilain tutorial.

Sudi-sudilah jengah blog ini yer. Terima kasih.



Dikuasakan oleh Blogger.