Affiliatevo - Evolusi Baru Jana Pendapatan Affiliate Istimewa Untuk Newbie - REBIZ Info

Jumaat, 13 Mei 2022

Affiliatevo - Evolusi Baru Jana Pendapatan Affiliate Istimewa Untuk Newbie

  

Masalah yang sering para newbie hadapi apabila berkobar-kobar bersemangat untuk memulakan pencarian pendapatan melalui affiliate ialah modal untuk memilik website sendiri. 

Ini juga berlaku pada saya ketika mula-mula berkecimpung dalam model bisnes internet melalui program affiliate.

Saya masih ingat ketika kali pertama kali menghasilkan pendapatan sulung saya anda melalui affiliate. Saya masih ingat lagi ketika itu saya tiada asas untuk menjual. Cuba, cuba dan cuba sampai berjaya menghasilkan jualan pertama.

Alhamdulillah seronok tak terkata ketika itu.

Saya yakin anda mungkin menghadapi masalah modal untuk bayaran bulanan atau tahunan untuk website sendiri. Tapi kalau ada cara alternatif untuk anda memiliki website affiliate anda sendiri menggunakan platform blogger, apa salahnya cuba kan.

Walaupun saya menggunakan blog percuma (blogger) ini tapi alhamdulillah saya memiliki website rasmi saya untuk penulisan artikel saya dan berkongi kepada pembaca istimewa seperti anda.


Program Affiliate Malaysia


Ketika permulaan saya berkecimpung dalam dunia bisnes internet ni tidaklah semeriah masa kini. Sebenarnya peluang menjana pendapatan affiliate ini terbuka luas dan bisnes model ini masih relevan dari dulu sehingga kini.

Kita hanya perlu memilih sahaja program affiliate manakah yang kita ingin sertai.

Bagi saya apa yang merisaukan pemain affiliate ialah bayaran komisen sesuatu program affiliate. Bukan tiada kes penipuan kepada agen affiliate setelah berhempas pulas mempromosi produk mereka namun tiada bayaran komisen yang diberikan kepada pemain affiliate.

Sebenarnya masih ada program affiliate Malaysi yang masih amanah dan disiplin dalam membayar komisen. Dan semestinya ia dipercayai.

Dua program affiliate yang terkenal di Malaysia ialau KlikJer dan Ordersini

1) KlikJer
Platform affiliate yang menjual produk digital Ebook sahaja. Ada pelbagai jenis ebook mengikut niche kesesuian anda. Anda boleh layari www.klikjer.com untuk melihat potensi dan apakah jenis Ebook yang anda boleh jual.

2) OrderSini
Inilah program affiliate yang paling menarik bagi pandangan saya. Sebab apa tau !... Ordersini bukan sahaja mengkhususkan peluang menjual produk digital sahaja malahan produk fizikal juga anda boleh dilantik menjadi ejen sebagai dropshipper.

Ordersini ni lebih kurang seperti 'payung besar' dalam dunia affiliate/dropship dengan hanya anda mempromosikan link khas anda kelak.

Maklumat lanjut anda boleh layar www.ordersini.com !

Sebenarnya masih ramai yang tak tahu bahawa kedua-dua platform ini masih terbuka luas untuk anda sertainya dan seterusnya berkongsi rezeki bersama-sama dalam bidang affiliate.


Affiliatevo - Pilihan Untuk Newbie


Saya mencadangkan kepada anda untuk cuba dapatkan Affiliatevo untuk anda memiliki website affiliate anda sendiri.

Antara kelebihan Affiliatevo ialah anda tak perlu buat setup untuk website anda. Anda hanya tunggu admin Affiliatevo setup kan website untuk anda.

Saya juga menggunakan produk Affiliatevo untuk setup wesbite affiliate saya. Anda boleh tengok sendiri website saya di www.azeribiz2u.blogspot.com

Terdapat lebih 100 produk digital dari KlikJer dan Ordersini akan dihimpunkan dalam satu website anda kelak. Anda boleh tengok website saya sebagai contoh.

Setelah siap website affiliate anda, maka lebih mudahlah website anda di index dengan Google kelak.

Kemudian yang bestnya anda boleh share link dari website affiliate anda sendiri. Kesemua produk kelak akan diletakkan link affiliate anda sendiri. Sekiranya ada yang berminat dengan mana-mana produk dan mereka klik sahaja butang Akses, maka ia akan bawa terus ke website jualan dan pembelian akan berlaku kelak.

Jika ada transaksi membeli melalui link affiliate anda, maka anda akan dapat komisen kelak.

Best ke best ?


5 Kelebihan Affiliatevo


Saya cuba buat kesimpulan tentang kelebihan Affiliatevo ni. Ini berdasarkan kefahaman saya dan tawaran yang diberikan oleh admin Affiliatevo. Berikut adalah kelebihanya...


1) Kombinasi Affiliate 2 dalam 1 (OrderSini & KlikJer)

Apa yang menarik dengan tawaran Affiliatevo ialah dua platform affiliate yang terkenal dan dipercayai di Malaysia iaitu OrderSini dan KlikJer. Kedua-dua platform affiliate ini mempunyai kelebihan masing-masing dan semestinya pendaftaran adalah percuma. Anda boleh daftar terlebih dulu sekiranya anda berminat untuk medapatkan produk Affiliatevo.



2) Zero Kos untuk Website (guna blogger)

Bagi anda yang mungkin berhajat untuk memiliki website sendiri tetapi tiada bajet untuk memiliki website sendiri, maka blogger adalah cadangan terbaik. Bukan hanya disebabkan ia milik Google sendiri malah website affiliate anda juga mudah untuk di index enjin cariannya. Affiliatevo telah menyediakan satu template website affiliate yang mesra SEO (Search Engine Optimization) dan mesra pengguna.



3) Lebih 100+ produk affiliate dalam satu website

Terdapat lebih 100 produk affiliate akan diletakkan dalam website anda. Kerja anda mudah sahaja. Hanya berkongsi link produk affiliate dari website anda dan letakkan mana-mana sosial media, blog dan forum. Anda pilih produk yang anda rasa sesuai untuk anda perkenalkan kepada kenalan anda. Affiliatevo akan setup semuanya untuk anda. Anda hanya melakukan promosi link website anda sahaja. Semua tersedia. Menarik kan !



4) Konten untuk produk telah disediakan

Anda tak perlu pening kepala memikirkan konten apa yang nak ditulis bagi setiap satu produk affiliate. Anggap sahaja masalah anda selesai. Affiliatevo akan melakukan segalanya untuk anda. Mudah kan !



5) Automatik synchronize produk terbaru

Ini yang paling mengujakan saya. Sebab apa tau…anda tak perlu lagi risau untuk mengemaskini produk terbaru di kedua-dua platform affiliate ini. Seperti saya tekankan pada point kelebihan lain di atas, anda tak perlu risau dan anggaplah semua masalah telah selesai. Namun sekiranya anda menghadapi masalah, admin produk Affiliatevo akan support anda.



Kesimpulan


Affiliatevo telah banyak memudahkan kerja saya. Saya cuma perlu mempromosikan link website saya sahaja untuk mendapatkan jualan. Jika anda sentiasa sibuk dan tiada masa untuk membuat website affiliate, saya cadangkan anda dapatkan Affiliatevo dan mula jana income affiliate.

Saya harap idea ini membantu anda untuk menjana income affiliate. Sekiranya anda berminat untuk dapatkan Affiliatevo, anda KLIK SINI ! Sekian. Terima kasih.




Dikuasakan oleh Blogger.